Re: Wechsel der Graphikkarte - Ubuntu

This is a discussion on Re: Wechsel der Graphikkarte - Ubuntu ; Trevor Best wrote: > On Wed, 29 Aug 2007 15:12:57 GMT > fj@huecker.com (Dr. Franz-Josef Huecker) wrote: > >> Hi >> >> Ich habe bei meinem PC nach der Ubuntu Desktop Installation die >> Graphikkarte gewechselt und bekomme jetzt waehrend ...

  1. Re: Wechsel der Graphikkarte

    Trevor Best wrote:

    > The login screen is probably at a lower resolution than your desktop. I
    > assume you are getting this message from a TFT monitor? On one of mine
    > I see a "mode not supported" then it gos away when the desktop appears.
    >
    > On main PC I get a click (CRT monitor).
    >
    > ASAIK this is normal.
    >
    > Are you saying this message doesn't go away once it's displayed?

    Nogmal, ich nutz zwar 3 monate xubuntu, aber bei mir hat's auch geklapt:
    eine hoehere frequentz des monitors und dass kan man auch dort
    einstellen ...

    Dies soll eigenlich in Enlish sein ...
    Beim starten dess rechners: drucken beim "bootmenu" / booten
    "recovery mode" waehlen
    when fertig beim prompt:

    Run in shell: dpkg-reconfigure xserver-xorg

    Neue graphic carte, tastatur en maus einstellungen aufgeben.

    Eventuell erst xserver-xorg installieren ...

    Oh ja, es gibt nog einige anweisungen wie was ein zu stellen ...
    http://wiki.archlinux.org/index.php/Xorg7

    Viel gluck!

    --

    Xubunt6

    "Xubuntu 6 just installed ..."

  2. Re: Wechsel der Graphikkarte

    On Fri, 31 Aug 2007 18:04:44 +0200, xubunt6
    wrote:

    >Run in shell: dpkg-reconfigure xserver-xorg
    >Eventuell erst xserver-xorg installieren ...
    >Oh ja, es gibt nog einige anweisungen wie was ein zu stellen ...
    >http://wiki.archlinux.org/index.php/Xorg7

    Thanks for suggestions. Maybe I should again explain that I start
    Ubuntu with grub. With the login screen I get a message from my
    monitor "Attention: New Mode".... And after login Ubuntu works
    properly.

    dpkg-reconfigure change the Intel driver i810 to vesa., and now I
    don't get the message, but gnome doesn't start. Now I can start gnome
    with startx and it does work properly. But after shutdown and a new
    start of Ubuntu there is the same as before - that means: Gnome
    doesn't only start with startx.

    Franz-Josef

  3. Re: Wechsel der Graphikkarte

    wrote:

    >Oh ja, es gibt nog einige anweisungen wie was ein zu stellen ...
    >http://wiki.archlinux.org/index.php/Xorg7

    Thanks for suggestion, thanks all. The solution was only two clicks at
    my display configuration (TFT) AUTO + OK, and now I can say: all works
    really wonderful! :-)

    Franz-Josef

  4. Re: Wechsel der Graphikkarte

    Wie schoen ... gern gemacht!