OpenSSH for Windows question - SSH

This is a discussion on OpenSSH for Windows question - SSH ; hello OpenSSH server for Windows for the user ( client ) to connect to the server openssh for xp . ok but the client have access to all partition all disque ? bye bye . i speak que french :-) ...

+ Reply to Thread
Results 1 to 4 of 4

  1. OpenSSH for Windows question

    --
    cordialement de Bruno.L
    Tisserand de :

  2. Re: OpenSSH for Windows question

    On Thu, 30 Aug 2007 14:53:27 +0200, bruno wrote:

    > hello
    > OpenSSH server for Windows
    > for the user ( client )
    > to connect to the server openssh for xp . ok but the client have access
    > to all partition all disque ?
    >
    > bye bye .
    > i speak que french :-)

    Please repost your question in French. It would be easier to
    understand what it is that you are asking.

  3. Re: OpenSSH for Windows question

    bonjour
    donc en français ,
    j'ai installé un serveur OpenSSH avec windows xp .
    et quand je me connecte avec un client ssh ,
    je peux voir et modifier tous les fichiers des disques .

    question : peux t'on limiter un client à rester que dans un répertoire ?

    --
[...]

  4. Re: OpenSSH for Windows question

    Salut,
    d'après ce que j'ai compris : oui
    Tu as deux possibilités :
    - avec les permissions NTFS
    - en utilisant un patch pour openssh afin de pouvoir chrooter le user en
    question. Il me semble que la version la plus récente de se patch
    concerne openssh 4.5p1, à vérifier.

    La solution la plus facile mais la plus fastidieuse reste avec les
    permissions NTFS.
    Cordialement,
    Laurent.

+ Reply to Thread