Re: T7316 set rings even when I am on the line - Redhat

This is a discussion on Re: T7316 set rings even when I am on the line - Redhat ; Fingridistä ydinupottaja. 07.06.2008 oli näemmä turhaa etsiä edes lehdistä päivää aiemmin julkaistua ilouutista energiamarkkinoiltamme. Jotain todella outoa tiedotussensuuripakoa Suomen ydinhallinnoltamme taas. Ja koska muut tiedoitusvälineet jälleen näistä uskalla rivin riviä julkaista nin toki kaikki jää taas ydintutusti niille jotka osaa ...

+ Reply to Thread
Results 1 to 2 of 2

  1. Re: T7316 set rings even when I am on the line

[...]

    kaikki jää taas ydintutusti niille jotka osaa ja uskaltaa, silvuplee arvon
    lukijani.

    Jos katsomme sähkölaskujamme huomaamme miten itse sähkön hinta on tuskin
    samaa luokkaa kuin massiivinen yhtä suuri osuus sähkön siirtokustannusten
    kanssa. Kun EU määräsi Fingrigin sähkönsiirtobisneksestä poistettavaksi
    Fortumin, TVO:n ja tämänkaltaiset pelkästään niinikää energiantuotantoyhtiöt
    oli se enemmän kuin shokki ydinalamme rahoituksille. Mikään nimittäin tässä
    sähköbisneksessä ei ole niin tuottavaa kuin siirtoverkkofirmamojen loputon
    ja takuuvarmistettu rahantulo siirtomaksuineen ilman kilpailupeikkoja.
    Ydinyhtiöt mm. Fortum ovat omistamalla sähköverkkomonopoleja kyenneet
    käyttämään ilmaiseksi omaa sähköverkko-osuuttaan laistaakseen kilpailevia
    energiafirmoista täysin poiketen huikeita ydinsiirtosähkömonopolilaskuja.
    Vielä kuppaamaan muilta sähköyhtiöiltä rahat pois!

    Kyseessä on EU.n tulkinnan mukaan härskein mahdollinen
    markkinavääristysmekaniikka myös ydinyhtiömonopoleillemme. Ja siksi niiden
    markkinamääräävyydestä lyödään kerralla päätä poikki, tässä ja nyt! Eli
    jatkossa se míkä lihottaa ydinyhtiöitämme Fortumeja ja muita muutetaan
    plusalkumerkistä miinusmerkkiseksi valtaisaksi menon loiseräksi. Kuvaavaa
    tilanteelle on se, että uutista ja sen taustoja ei maassamme lehtiyhtiöt
    uskalla lainkaan julkaista, ei juuri edes muut. Mutta Fortumi mainittiin ja
    mm. TVO jos mikä on nimenomaan EU:n mainitsema PELKKÄ energiantuotantoyhtiö
    jos mikä! Joten maamme ydinyhtiöt saa niin rankasti jopa EU:lta lunta
    tupaan, että kenties kovasti enteellisesti TVO:n johtajaportaasta alkoi
    asian julkitulosta ankarankova rotaatiopakohyllytystä jo perjantaista 06.06.
    Elämme todella mielenkiintoisia aikoja ja näyttää ydinvaltiomonopoleilla
    olevan enemmän kuin hikistä jatkotaivalta ankarasti tiedossa. Ehkä tosiaan
    alkaa päivä paistamaan ja asiallisuus lyömään väkisin ydinmonopolejamme
    härskeine ydinaikeineen ahtaalle!)

  2. Re: T7316 set rings even when I am on the line

    Joonas Vikman wrote:
> [...]
    > alkaa päivä paistamaan ja asiallisuus lyömään väkisin ydinmonopolejamme

    Joonas,

    In general this newsgroup uses English to communicate.
    Could you translate your Finnish text into English?

    Kind regards,

    Jan Gerrit Kootstra

+ Reply to Thread