Pd de connection distante avec VNC sur Fedora 4 - Redhat

This is a discussion on Pd de connection distante avec VNC sur Fedora 4 - Redhat ; Bonjour, J'ai un problème de connection à distance avec VNC sur Fedora 4. J'ai configuré Xinetd pour qu'il lance Xvnc lors d'une connection entrante (services, xdmcp enable, ...). Pour avoir une connection sécurisé, j'utilise SSH pour faire passer VNC dans ...

+ Reply to Thread
Results 1 to 8 of 8

  1. Pd de connection distante avec VNC sur Fedora 4

[...]
    SSH pour faire passer VNC dans un tunneling. Tout marche bien, lorsque je
    lance mon VNC client, j'arrive sur la fenetre de login de fedora. Je peux me
    loguer. Ensuite, tout semble se passer correctement avec Gnome. Sauf que
    quand je lance une application nécessitant les droit root, par exemple la
    config réseaux, on me demande le mot de passe root, que je rentre mais
    ensuite l'application ne se lance pas (malgré l'icone en haut à droite
    indiquant que j'ai l'autorisation root).

    J'ai ensuite essayé de lancer la même application en ligne de commande,
    c'est à dire (en root):
    system-config-network

    Réponse:
    Xlib: connection to "fedora.test:1.0" refused by server
    Xlib: No protocol specified

    ERREUR: impossible d'initialiser l'environnement graphique L'échec a
    probablement été causé par le fait que l'outil n'a pas été exécuté en
    utilisant un environnement graphique. Veuillez soit lancer votre interface
    utilisateur graphique, soit configurer votre variable DISPLAY.

    Après de nombreuses recherches, je n'ai toujours pas trouvé de solution. Si
    quelqu'un l'a, je suis preneur.

    Merci ;o)

  2. Re: Pd de connection distante avec VNC sur Fedora 4

    bruno wrote:
> [...]
    > utilisateur graphique, soit configurer votre variable DISPLAY.
    >
    > Après de nombreuses recherches, je n'ai toujours pas trouvé de solution. Si

    I understood what you're saying but I can't reply in French. Have you checked
    that you can log in directly as root and run applications? If so, have you
    checked that the DISPLAY variable is the same in both your normal login
    and from the command line as root just before you try to run something?

    You'll get a response from way more knowlegable people here if you post
    in English, though. If you can't write English, I'm sure I or someone
    else could translate for you.

    --
    Nobby Anderson

  3. Re: Pd de connection distante avec VNC sur Fedora 4

    On 08 Apr 2006 17:11:22 GMT, Nobody Here
    wrote:

    >[...] You'll get a response from way more knowlegable people here if you post
    >in English, though. If you can't write English, I'm sure I or someone
    >else could translate for you.

    One possible partial solution: http://babelfish.altavista.com/

  4. Re: Pd de connection distante avec VNC sur Fedora 4

    Some Other Somebody Else wrote:

    > One possible partial solution: http://babelfish.altavista.com/

    Heh. It's bad enough with "normal" translation, I'd hate so see it with
    technical stuff ;-)

    --
    Nobby Anderson

  5. Re: Pd de connection distante avec VNC sur Fedora 4

    On 08 Apr 2006 22:57:26 GMT, Nobody Here
    wrote:

    >Heh. It's bad enough with "normal" translation, I'd hate so see it with
    >technical stuff ;-)

    It's certainly no substitute for actually being multilingual, but I
    actually did run the original post here through it, and it was easier
    to make out the details that way than trying to directly interpret the
    original French. Of course, since I basically don't know any French
    at all, it didn't have a very high bar to clear.

  6. Re: Pd de connection distante avec VNC sur Fedora 4

    In article ,
    Some Other Somebody Else wrote:
    :On 08 Apr 2006 22:57:26 GMT, Nobody Here
    :wrote:
    :
    :>Some Other Somebody Else wrote:
    :>>
    :>> One possible partial solution: http://babelfish.altavista.com/
    :>
[...]

    I have some rudimentary knowledge of French. Every time I've tried
    Babelfish on a passage I didn't understand I got a result that was
    even more incomprehensible than the original, but generally with
    a significant increase in the humor factor:

    from French: J'en ai marre d'en avoir marre.

    to English: I have some to have enough enough.

    (Conclusion: Don't _ever_ try to run song lyrics through Babelfish.)

    --
    Bob Nichols AT comcast.net I am "RNichols42"

  7. Re: Pd de connection distante avec VNC sur Fedora 4

    I Just translated it in english.
    See "Remote connection problem on Fedora 4 with VNC".

    "Nobody Here" a écrit dans le message de

> [...]

    > You'll get a response from way more knowlegable people here if you post
    > in English, though. If you can't write English, I'm sure I or someone

  8. Re: Pd de connection distante avec VNC sur Fedora 4

    When I log in root (by VNC on the Fedora login window), I can start the
    network configuration application with command line :"system-config-network"
    But I cannot start the users configuration with the command
    line:"system-config-users":
    Xlib: connection to "fedora.test:1.0" refused by server
    Xlib: No protocol specified

    system-config-users need an X server running

    It's very strange. So under root, I cannot start the network configuration
    by the Gnome menu but I can by command line. And for the users
    configuration, I cannot start it with the Gnome menu and with the command
    line.
    Under root, the DISPLAY variable is : "fedora.test:1.0" Seem to be good, is
    it?

+ Reply to Thread