This message is in MIME format. The first part should be readable text,

--0-1630354096-1115875203=:22836

Woops, sorry, with attachment now...

Xavier
--
"Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing."
- Wernher Von Braun (1912-1977)

On Thu, 12 May 2005, Xavier Mertens wrote:

> My banner size is 488 bytes!
> Attached, you will find a tcdpump trace.
> TCP session is established,
> Banner sent
> "USER xxx" sent and receive
> Then the FTP server must send "331 Password required for xxx", but it
> never happens!
>
> Xavier
> --
> Unix security

--0-1630354096-1115875203=:22836

MTY6Mjk6MjUuMjUwNzI3IDAwOjA3OmU5OjA3OjBiOjlmID4gMD A6MDI6YjM6
YjQ6Y2E6YzUsIGV0aGVydHlwZSBJUHY0ICgweDA4MDApLCBsZW 5ndGggNjI6
IElQIDYyLjQuMjQ4LjI0LjE0MDQgPiAxOTIuMTY4LjIuNzUuZn RwOiBTIDEw
NTM0MjI1Njk6MTA1MzQyMjU2OSgwKSB3aW4gMTYzODQgPG1zcy AxNDYwLG5v
cCxub3Asc2Fja09LPg0KCTB4MDAwMDogIDAwMDIgYjNiNCBjYW M1IDAwMDcg
ZTkwNyAwYjlmIDA4MDAgNDUwMCAgLi4uLi4uLi4uLi4uLi5FLg 0KCTB4MDAx
MDogIDAwMzAgM2MyNiA0MDAwIDc4MDYgY2Q5MSAzZTA0IGY4MT ggYzBhOCAg
LjA8JkAueC4uLj4uLi4uLg0KCTB4MDAyMDogIDAyNGIgMDU3Yy AwMDE1IDNl
YzkgZjNlOSAwMDAwIDAwMDAgNzAwMiAgLksufC4uPi4uLi4uLi 5wLg0KCTB4
MDAzMDogIDQwMDAgMTFjYiAwMDAwIDAyMDQgMDViNCAwMTAxID A0MDIgICAg
ICAgQC4uLi4uLi4uLi4uLi4NCjE2OjI5OjI1LjI1MDg1NiAwMD owMjpiMzpi
NDpjYTpjNSA+IDAwOjA3OmU5OjA3OjBiOjlmLCBldGhlcnR5cG UgSVB2NCAo
MHgwODAwKSwgbGVuZ3RoIDYyOiBJUCAxOTIuMTY4LjIuNzUuZn RwID4gNjIu
NC4yNDguMjQuMTQwNDogUyAxMjM3MjcxNjYxOjEyMzcyNzE2Nj EoMCkgYWNr
IDEwNTM0MjI1NzAgd2luIDU4NDAgPG1zcyAxNDYwLG5vcCxub3 Asc2Fja09L
Pg0KCTB4MDAwMDogIDAwMDcgZTkwNyAwYjlmIDAwMDIgYjNiNC BjYWM1IDA4
MDAgNDUwMCAgLi4uLi4uLi4uLi4uLi5FLg0KCTB4MDAxMDogID AwMzAgMDAw
MCA0MDAwIDQwMDYgNDFiOCBjMGE4IDAyNGIgM2UwNCAgLjAuLk AuQC5BLi4u
Lks+Lg0KCTB4MDAyMDogIGY4MTggMDAxNSAwNTdjIDQ5YmYgND Q2ZCAzZWM5
IGYzZWEgNzAxMiAgLi4uLi58SS5EbT4uLi5wLg0KCTB4MDAzMD ogIDE2ZDAg
YWNiZCAwMDAwIDAyMDQgMDViNCAwMTAxIDA0MDIgICAgICAgLi 4uLi4uLi4u
Li4uLi4NCjE2OjI5OjI1LjI2NTIxMSAwMDowNzplOTowNzowYj o5ZiA+IDAw
OjAyOmIzOmI0OmNhOmM1LCBldGhlcnR5cGUgSVB2NCAoMHgwOD AwKSwgbGVu
Z3RoIDYwOiBJUCA2Mi40LjI0OC4yNC4xNDA0ID4gMTkyLjE2OC 4yLjc1LmZ0
cDogLiBhY2sgMSB3aW4gMTc1MjANCgkweDAwMDA6ICAwMDAyIG IzYjQgY2Fj
NSAwMDA3IGU5MDcgMGI5ZiAwODAwIDQ1MDAgIC4uLi4uLi4uLi 4uLi4uRS4N
CgkweDAwMTA6ICAwMDI4IDNjMjcgNDAwMCA3ODA2IGNkOTggM2 UwNCBmODE4
IGMwYTggIC4oPCdALnguLi4+Li4uLi4NCgkweDAwMjA6ICAwMj RiIDA1N2Mg
MDAxNSAzZWM5IGYzZWEgNDliZiA0NDZlIDUwMTAgIC5LLnwuLj 4uLi5JLkRu
UC4NCgkweDAwMzA6ICA0NDcwIGFiZTEgMDAwMCAwMDAwIDAwMD AgMDAwMCAg
ICAgICAgICAgIERwLi4uLi4uLi4uLg0KMTY6Mjk6MjUuMzkzMj k4IDAwOjAy
OmIzOmI0OmNhOmM1ID4gMDA6MDc6ZTk6MDc6MGI6OWYsIGV0aG VydHlwZSBJ
UHY0ICgweDA4MDApLCBsZW5ndGggOTI6IElQIDE5Mi4xNjguMi 43NS5mdHAg
PiA2Mi40LjI0OC4yNC4xNDA0OiBQIDE6MzkoMzgpIGFjayAxIH dpbiA1ODQw
DQoJMHgwMDAwOiAgMDAwNyBlOTA3IDBiOWYgMDAwMiBiM2I0IG NhYzUgMDgw
MCA0NTEwICAuLi4uLi4uLi4uLi4uLkUuDQoJMHgwMDEwOiAgMD A0ZSA4ODNi
IDQwMDAgNDAwNiBiOTRlIGMwYTggMDI0YiAzZTA0ICAuTi47QC 5ALi5OLi4u
Sz4uDQoJMHgwMDIwOiAgZjgxOCAwMDE1IDA1N2MgNDliZiA0ND ZlIDNlYzkg
ZjNlYSA1MDE4ICAuLi4uLnxJLkRuPi4uLlAuDQoJMHgwMDMwOi AgMTZkMCAw
NDM4IDAwMDAgMzIzMiAzMDJkIDU3NjUgNmM2MyA2ZjZkICAuLi 44Li4yMjAt
V2VsY29tDQoJMHgwMDQwOiAgNjUyMCA3NDZmIDIwNzQgNjg2NS AyMDQyIDY1
NmMgNjc2MSAyMDQ2ICBlLnRvLnRoZS5CZWxnYS5GDQoJMHgwMD UwOiAgNTQ1
MCAyMDczIDY1NzIgNzY2NSA3MjIxIDBkMGEgICAgICAgICAgIC BUUC5zZXJ2
ZXIhLi4NCjE2OjI5OjI1LjM5MzQyMyAwMDowMjpiMzpiNDpjYT pjNSA+IDAw
OjA3OmU5OjA3OjBiOjlmLCBldGhlcnR5cGUgSVB2NCAoMHgwOD AwKSwgbGVu
Z3RoIDU3OiBJUCAxOTIuMTY4LjIuNzUuZnRwID4gNjIuNC4yND guMjQuMTQw
NDogUCAzOTo0MigzKSBhY2sgMSB3aW4gNTg0MA0KCTB4MDAwMD ogIDAwMDcg
ZTkwNyAwYjlmIDAwMDIgYjNiNCBjYWM1IDA4MDAgNDUxMCAgLi 4uLi4uLi4u
Li4uLi5FLg0KCTB4MDAxMDogIDAwMmIgODgzYyA0MDAwIDQwMD YgYjk3MCBj
MGE4IDAyNGIgM2UwNCAgLisuPEAuQC4ucC4uLks+Lg0KCTB4MD AyMDogIGY4
MTggMDAxNSAwNTdjIDQ5YmYgNDQ5NCAzZWM5IGYzZWEgNTAxOC AgLi4uLi58
SS5ELj4uLi5QLg0KCTB4MDAzMDogIDE2ZDAgYWY0MyAwMDAwID IwMGQgMGEg
ICAgICAgICAgICAgICAgICAgLi4uQy4uLi4uDQoxNjoyOToyNS 40MDY4Nzkg
MDA6MDc6ZTk6MDc6MGI6OWYgPiAwMDowMjpiMzpiNDpjYTpjNS wgZXRoZXJ0
eXBlIElQdjQgKDB4MDgwMCksIGxlbmd0aCA2MDogSVAgNjIuNC 4yNDguMjQu
MTQwNCA+IDE5Mi4xNjguMi43NS5mdHA6IC4gYWNrIDQyIHdpbi AxNzQ3OQ0K
CTB4MDAwMDogIDAwMDIgYjNiNCBjYWM1IDAwMDcgZTkwNyAwYj lmIDA4MDAg
NDUwMCAgLi4uLi4uLi4uLi4uLi5FLg0KCTB4MDAxMDogIDAwMj ggM2MyOSA0
MDAwIDc4MDYgY2Q5NiAzZTA0IGY4MTggYzBhOCAgLig8KUAueC 4uLj4uLi4u
Lg0KCTB4MDAyMDogIDAyNGIgMDU3YyAwMDE1IDNlYzkgZjNlYS A0OWJmIDQ0
OTcgNTAxMCAgLksufC4uPi4uLkkuRC5QLg0KCTB4MDAzMDogID Q0NDcgYWJl
MSAwMDAwIDAwMDAgMDAwMCAwMDAwICAgICAgICAgICAgREcuLi 4uLi4uLi4u
DQoxNjoyOToyNS40MDY5NTcgMDA6MDI6YjM6YjQ6Y2E6YzUgPi AwMDowNzpl
OTowNzowYjo5ZiwgZXRoZXJ0eXBlIElQdjQgKDB4MDgwMCksIG xlbmd0aCA1
NjE6IElQIDE5Mi4xNjguMi43NS5mdHAgPiA2Mi40LjI0OC4yNC 4xNDA0OiBQ
IDQyOjU0OSg1MDcpIGFjayAxIHdpbiA1ODQwDQoJMHgwMDAwOi AgMDAwNyBl
OTA3IDBiOWYgMDAwMiBiM2I0IGNhYzUgMDgwMCA0NTEwICAuLi 4uLi4uLi4u
Li4uLkUuDQoJMHgwMDEwOiAgMDIyMyA4ODNkIDQwMDAgNDAwNi BiNzc3IGMw
YTggMDI0YiAzZTA0ICAuIy49QC5ALi53Li4uSz4uDQoJMHgwMD IwOiAgZjgx
OCAwMDE1IDA1N2MgNDliZiA0NDk3IDNlYzkgZjNlYSA1MDE4IC AuLi4uLnxJ
LkQuPi4uLlAuDQoJMHgwMDMwOiAgMTZkMCBiODNiIDAwMDAgMj A1NCA2ODY5
IDczMjAgNzM2NSA3Mjc2ICAuLi47Li4uVGhpcy5zZXJ2DQoJMH gwMDQwOiAg
NjU3MiAyMDY5IDczMjAgNjY2ZiA3MjIwIDYxNzUgNzQ2OCA2Zj cyICBlci5p
cy5mb3IuYXV0aG9yDQoJMHgwMDUwOiAgNjk3YSA2NTY0IDIwNz UgNzM2NSAy
MDZmIDZlNmMgNzkyZSAyMDU1ICBpemVkLnVzZS5vbmx5Li5VDQ oJMHgwMDYw
OiAgNzM2NSA3MjczIDIwMjggNjE3NSA3NDY4IDZmNzIgNjk3YS A2NTY0ICBz
ZXJzLihhdXRob3JpemVkDQoJMHgwMDcwOiAgMjA2ZiA3MjBkID BhMjAgNzU2
ZSA2MTc1IDc0NjggNmY3MiA2OTdhICAub3IuLi51bmF1dGhvcm l6DQoJMHgw
MDgwOiAgNjU2NCAyOTIwIDY4NjEgNzY2NSAyMDZlIDZmMjAgNj U3OCA3MDZj
ICBlZCkuaGF2ZS5uby5leHBsDQoJMHgwMDkwOiAgNjk2MyA2OT c0IDIwNmYg
NzIyMCA2OTZkIDcwNmMgNjk2MyA2OTc0ICBpY2l0Lm9yLmltcG xpY2l0DQoJ
MHgwMGEwOiAgMjA2NSA3ODcwIDY1NjMgNzQ2MSA3NDY5IDZmNm UgMjA2ZiA2
NjIwICAuZXhwZWN0YXRpb24ub2YuDQoJMHgwMGIwOiAgNzA3Mi A2OTc2IDYx
NjMgNzkyZSAwZDBhIDIwMGQgMGEyMCA1NTZlICBwcml2YWN5Li 4uLi4uLlVu
DQoJMHgwMGMwOiAgNjE3NSA3NDY4IDZmNzIgNjk3YSA2NTY0ID IwNmYgNzIy
MCA2OTZkICBhdXRob3JpemVkLm9yLmltDQoJMHgwMGQwOiAgNz A3MiA2Zjcw
IDY1NzIgMjA3NSA3MzY1IDIwNmYgNjYyMCA3NDY4ICBwcm9wZX IudXNlLm9m
LnRoDQoJMHgwMGUwOiAgNjk3MyAyMDczIDc5NzMgNzQ2NSA2ZD IwIDZkNjEg
NzkyMCA3MjY1ICBpcy5zeXN0ZW0ubWF5LnJlDQoJMHgwMGYwOi AgNzM3NSA2
Yzc0IDIwNjkgNmUwZCAwYTIwIDYxNjQgNmQ2OSA2ZTY5ICBzdW x0LmluLi4u
YWRtaW5pDQoJMHgwMTAwOiAgNzM3NCA3MjYxIDc0NjkgNzY2NS AyMDY0IDY5
NzMgNjM2OSA3MDZjICBzdHJhdGl2ZS5kaXNjaXBsDQoJMHgwMT EwOiAgNjk2
ZSA2MTcyIDc5MjAgNjE2MyA3NDY5IDZmNmUgMjA2MSA2ZTY0IC BpbmFyeS5h
Y3Rpb24uYW5kDQoJMHgwMTIwOiAgMjA2MyA2OTc2IDY5NmMgMj A2MSA2ZTY0
IDIwNjMgNzI2OSA2ZDY5ICAuY2l2aWwuYW5kLmNyaW1pDQoJMH gwMTMwOiAg
NmU2MSA2YzIwIDcwNjUgNmU2MSA2Yzc0IDY5NjUgNzMyZSAwZD BhICBuYWwu
cGVuYWx0aWVzLi4uDQoJMHgwMTQwOiAgMjA0MiA3OTIwIDYzNm YgNmU3NCA2
OTZlIDc1NjkgNmU2NyAyMDc0ICAuQnkuY29udGludWluZy50DQ oJMHgwMTUw
OiAgNmYyMCA3NTczIDY1MjAgNzQ2OCA2OTczIDIwNzMgNzk3My A3NDY1ICBv
LnVzZS50aGlzLnN5c3RlDQoJMHgwMTYwOiAgNmQyMCA3OTZmID c1MjAgNjk2
ZSA2NDY5IDYzNjEgNzQ2NSAyMDc5ICBtLnlvdS5pbmRpY2F0ZS 55DQoJMHgw
MTcwOiAgNmY3NSA3MjIwIDYxNzcgNjE3MiA2NTZlIDY1NzMgNz MyMCA2ZjY2
ICBvdXIuYXdhcmVuZXNzLm9mDQoJMHgwMTgwOiAgMjA2MSA2ZT Y0IDIwMGQg
MGEyMCA2MzZmIDZlNzMgNjU2ZSA3NDIwICAuYW5kLi4uLmNvbn NlbnQuDQoJ
MHgwMTkwOiAgNzQ2ZiAyMDc0IDY4NjUgNzM2NSAyMDc0IDY1Nz IgNmQ3MyAy
MDYxICB0by50aGVzZS50ZXJtcy5hDQoJMHgwMWEwOiAgNmU2NC AyMDYzIDZm
NmUgNjQ2OSA3NDY5IDZmNmUgNzMyMCA2ZjY2ICBuZC5jb25kaX Rpb25zLm9m
DQoJMHgwMWIwOiAgMjA3NSA3MzY1IDJlMjAgNGM0ZiA0NzIwID RmNDYgNDYy
MCA0OTRkICAudXNlLi5MT0cuT0ZGLklNDQoJMHgwMWMwOiAgNG Q0NSA0NDQ5
IDQxNTQgNDU0YyA1OTBkIDBhMjAgNjk2NiAyMDc5ICBNRURJQV RFTFkuLi5p
Zi55DQoJMHgwMWQwOiAgNmY3NSAyMDY0IDZmMjAgNmU2ZiA3ND IwIDYxNjcg
NzI2NSA2NTIwICBvdS5kby5ub3QuYWdyZWUuDQoJMHgwMWUwOi AgNzQ2ZiAy
MDc0IDY4NjUgMjA2MyA2ZjZlIDY0NjkgNzQ2OSA2ZjZlICB0by 50aGUuY29u
ZGl0aW9uDQoJMHgwMWYwOiAgNzMyMCA3Mzc0IDYxNzQgNjU2NC AyMDY5IDZl
MjAgNzQ2OCA2OTczICBzLnN0YXRlZC5pbi50aGlzDQoJMHgwMj AwOiAgMjA3
NyA2MTcyIDZlNjkgNmU2NyAyZTBkIDBhMjAgMGQwYSAzMjMyIC Aud2Fybmlu
Zy4uLi4uLjIyDQoJMHgwMjEwOiAgMzAyMCA0MjY1IDZjNjcgNj EyMCA1MDcy
IDY1NzMgNzMyMCA0MTY3ICAwLkJlbGdhLlByZXNzLkFnDQoJMH gwMjIwOiAg
NjU2ZSA2Mzc5IDIwNDYgNTQ1MCAyMDUzIDY1NzIgNzY2NSA3Mj BkICBlbmN5
LkZUUC5TZXJ2ZXIuDQoJMHgwMjMwOiAgMGEgICAgICAgICAgIC AgICAgICAg
ICAgICAgICAgICAgICAgICAgICAuDQoxNjoyOToyNS41NDg1NT QgMDA6MDc6
ZTk6MDc6MGI6OWYgPiAwMDowMjpiMzpiNDpjYTpjNSwgZXRoZX J0eXBlIElQ
djQgKDB4MDgwMCksIGxlbmd0aCA2MDogSVAgNjIuNC4yNDguMj QuMTQwNCA+
IDE5Mi4xNjguMi43NS5mdHA6IC4gYWNrIDU0OSB3aW4gMTY5Nz INCgkweDAw
MDA6ICAwMDAyIGIzYjQgY2FjNSAwMDA3IGU5MDcgMGI5ZiAwOD AwIDQ1MDAg
IC4uLi4uLi4uLi4uLi4uRS4NCgkweDAwMTA6ICAwMDI4IDNjMm QgNDAwMCA3
ODA2IGNkOTIgM2UwNCBmODE4IGMwYTggIC4oPC1ALnguLi4+Li 4uLi4NCgkw
eDAwMjA6ICAwMjRiIDA1N2MgMDAxNSAzZWM5IGYzZWEgNDliZi A0NjkyIDUw
MTAgIC5LLnwuLj4uLi5JLkYuUC4NCgkweDAwMzA6ICA0MjRjIG FiZTEgMDAw
MCAwMDAwIDAwMDAgMDAwMCAgICAgICAgICAgIEJMLi4uLi4uLi 4uLg0KMTY6
Mjk6MzMuNjE0NzM0IDAwOjA3OmU5OjA3OjBiOjlmID4gMDA6MD I6YjM6YjQ6
Y2E6YzUsIGV0aGVydHlwZSBJUHY0ICgweDA4MDApLCBsZW5ndG ggNjc6IElQ
IDYyLjQuMjQ4LjI0LjE0MDQgPiAxOTIuMTY4LjIuNzUuZnRwOi BQIDE6MTQo
MTMpIGFjayA1NDkgd2luIDE2OTcyDQoJMHgwMDAwOiAgMDAwMi BiM2I0IGNh
YzUgMDAwNyBlOTA3IDBiOWYgMDgwMCA0NTAwICAuLi4uLi4uLi 4uLi4uLkUu
DQoJMHgwMDEwOiAgMDAzNSAzYzMxIDQwMDAgNzgwNiBjZDgxID NlMDQgZjgx
OCBjMGE4ICAuNTwxQC54Li4uPi4uLi4uDQoJMHgwMDIwOiAgMD I0YiAwNTdj
IDAwMTUgM2VjOSBmM2VhIDQ5YmYgNDY5MiA1MDE4ICAuSy58Li 4+Li4uSS5G
LlAuDQoJMHgwMDMwOiAgNDI0YyA5ZWNjIDAwMDAgNTU1MyA0NT UyIDIwNzcg
NjU2MiA2ZjczICBCTC4uLi5VU0VSLndlYm9zDQoJMHgwMDQwOi AgNzMwZCAw
YSAgICAgICAgICAgICAgICAgICAgICAgICAgICAgICAgICBzLi 4NCjE2OjI5
OjMzLjYxNDc4NyAwMDowMjpiMzpiNDpjYTpjNSA+IDAwOjA3Om U5OjA3OjBi
OjlmLCBldGhlcnR5cGUgSVB2NCAoMHgwODAwKSwgbGVuZ3RoID U0OiBJUCAx
OTIuMTY4LjIuNzUuZnRwID4gNjIuNC4yNDguMjQuMTQwNDogLi BhY2sgMTQg
d2luIDU4NDANCgkweDAwMDA6ICAwMDA3IGU5MDcgMGI5ZiAwMD AyIGIzYjQg
Y2FjNSAwODAwIDQ1MTAgIC4uLi4uLi4uLi4uLi4uRS4NCgkweD AwMTA6ICAw
MDI4IDg4M2UgNDAwMCA0MDA2IGI5NzEgYzBhOCAwMjRiIDNlMD QgIC4oLj5A
LkAuLnEuLi5LPi4NCgkweDAwMjA6ICBmODE4IDAwMTUgMDU3Yy A0OWJmIDQ2
OTIgM2VjOSBmM2Y3IDUwMTAgIC4uLi4ufEkuRi4+Li4uUC4NCg kweDAwMzA6
ICAxNmQwIGQ3NTAgMDAwMCAgICAgICAgICAgICAgICAgICAgIC AgICAgIC4u
LlAuLg0KMTY6MzA6MDguNjM3MzkzIDAwOjA3OmU5OjA3OjBiOj lmID4gMDA6
MDI6YjM6YjQ6Y2E6YzUsIGV0aGVydHlwZSBJUHY0ICgweDA4MD ApLCBsZW5n
dGggNjA6IElQIDYyLjQuMjQ4LjI0LjE0MDQgPiAxOTIuMTY4Lj IuNzUuZnRw
OiBSIDE0OjE0KDApIGFjayA1NDkgd2luIDANCgkweDAwMDA6IC AwMDAyIGIz
YjQgY2FjNSAwMDA3IGU5MDcgMGI5ZiAwODAwIDQ1MDAgIC4uLi 4uLi4uLi4u
Li4uRS4NCgkweDAwMTA6ICAwMDI4IDNjM2MgNDAwMCA3ODA2IG NkODMgM2Uw
NCBmODE4IGMwYTggIC4oPDxALnguLi4+Li4uLi4NCgkweDAwMj A6ICAwMjRi
IDA1N2MgMDAxNSAzZWM5IGYzZjcgNDliZiA0NjkyIDUwMTQgIC 5LLnwuLj4u
Li5JLkYuUC4NCgkweDAwMzA6ICAwMDAwIGVlMWMgMDAwMCAwMD AwIDAwMDAg
MDAwMCAgICAgICAgICAgIC4uLi4uLi4uLi4uLg0K

--0-1630354096-1115875203=:22836--